JAUNUMI

Jauniešiem pieejamas psiholoģiskā atbalsta un karjeras konsultācijas

Sākoties rudenim, Vidzemes Augstskolā studējošajiem jauniešiem ir pieejamas psiholoģiskā atbalsta konsultācijas un karjeras konsultācijas, lai palīdzētu risināt dažādus ar mācībām, karjeras plānošanu un izaugsmi saistītus jautājumus un arīdzan saņemt emocionālu palīdzību, ja saskaras ar stresu vai citām personīgām grūtībām.  

Atbalsta konsultācijās var risināt dažādas problēmas, kas var radīt raizes un tādēļ ietekmēt studijas un personīgo labklājību. Konsultācijas ir pieejamas par:

  • studiju problēmām
  • personīgiem jautājumiem
  • attiecību veidošanu
  • pielāgošanos studijām
  • karjeras izvēli, attīstību
  • darba meklēšanu
  • profesionālo piemērotību

Uz konsultācijām iepriekš jāpiesakās, lai vienotos par tās laiku. Sazinieties un saskaņojiet konsultācijas laiku:  Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

 

Accelerate Future HEI final logo

Vidzemes Augstskolā notiks atvērtās nodarbības žurnālistikā

Vidzemes Augstskolā šā gada oktobrī un novembrī notiks atvērtās nodarbības žurnālistikā, ļaujot topošajiem mediju speciālistiem, kas šobrīd jau studē mediju studijas un žurnālistiku, kā arī vidusskolēniem, kuriem ir interese par žurnālista profesiju, piedalīties nozares profesionāļu vadītās darbnīcās. Darbnīcu organizēšanu finansē Kultūras ministrija un to mērķis ir veicināt topošo mediju profesionāļu un profesionālās mediju vides mijiedarbību.

Kopā plānotas četras atvērtās nodarbības, kurās topošie profesionāļi ne vien uzzinās vairāk par interviju un aprakstu veidošanu, faktu pārbaudi un pētniecisko žurnālistiku, bet arī darbosies praktiskās darbnīcās, lai šīs jauniegūtās prasmes un zināšanas nostiprinātu. Nodarbības vadīs nozares profesionāļi no dažādiem medijiem, to skaitā portāla “TVNET” žurnāliste Ieva Alberte, portāla “Delfi” analīzes un stāstniecības nodaļas vadītāja Vita Dreijere-Smane, Re:Baltica “Re:Check” sadaļas vadītāja un redaktore Evita Puriņa.

“Esam gandarīti par iespēju ar Kultūras ministrijas atbalstu veidot šīs darbnīcas, tādā veidā veicinot topošo mediju satura veidotāju integrēšanos mediju profesionālajā vidē. Vidzemes Augstskolā lielu nozīmi pievēršam tam, lai studentus maksimāli sagatavotu arī praktiskajai dzīvei – Mediju studiju un žurnālistikas programmas studentu gadījumā – profesionālam un atbildīgam darbam dažādos medijos. Lai to nodrošinātu, neatsverama ir mācīšanās no nozares labākajiem speciālistiem. Nešaubos, ka šīs nodarbības sniegs būtisku ieguldījumu studentu profesionālā izaugsmē, savukārt vidusskolēniem tās varētu pavērt jaunu iespēju loku, domājot par savu nākotnes profesiju,” uzsver Māra Arāja, Vidzemes Augstskolas Informācijas un komunikācijas zinātnes studiju virziena direktore.

“Kultūras ministrijai, kas atbild par mediju nozari, ir svarīgi, lai žurnālistika Latvijā būtu spēcīga, jo tā palīdz sabiedrībai labāk izprast valstī un pasaulē notiekošo un pieņemt informētus lēmumus. Tāpēc, sadarbībā ar Vidzemes Augstskolu, mēs ieguldām jaunās žurnālistu paaudzes izglītībā,” norāda KM Mediju politikas nodaļas vadītājs Kristers Pļešakovs.

Pirmā nodarbība notiks 21. oktobrī plkst. 16.00 Vidzemes Augstskolā, Valmierā, Cēsu ielā 4. Nodarbībām var pieteikties mediju studiju un žurnālistikas studenti, kā arī vidusskolēni, kuriem ir interese par žurnālistikas studijām. Aktīvākie darbnīcu apmeklētāji nodarbību cikla noslēgumā apmeklēs arī vairākas mediju redakcijas, lai klātienē pieredzētu, kā notiek žurnālistu darbs ikdienā. Pieteikties darbnīcām iespējams līdz 17. oktobrim, aizpildot anketu un norādot, kuras no darbnīcām vēlēsies apmeklēt: https://ej.uz/ViA_atvertas_nodarbibas_zurnalistika_2024

Papildu informācija:

Māra Arāja

Vidzemes Augstskolas Informācijas un komunikācijas

zinātnes studiju virziena direktore

Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

26602738

vienkrasu rgb20451   ViA Logo vert black v1.1 01 1

International Engagement Circus (IEC) šonedēļ norisinās Vidzemes Augstskolā

Šonedēļ Vidzemes Augstskola ir kļuvusi par starptautisko inovāciju centru, jo pie mums norisinās International Engagement Circus (IEC) – unikāls pasākums, kas pulcē dalībniekus no 9 dažādām E³UDRES² partnervalstīm. Pasākumā piedalās pārstāvji no Beļģijas, Nīderlandes, Vācijas, Somijas, Ungārijas, Latvijas, Portugāles, Rumānijas un Austrijas.

IEC mērķis ir radīt iespēju studentiem, darbiniekiem un uzņēmējiem ne tikai iepazīt cits citu, bet arī kopīgi risināt aktuālas problēmas un attīstīt inovatīvus risinājumus. Dalībnieki piedalīsies interaktīvās darbnīcās un aktivitātēs, kas veicinās sadarbību un tīklu veidošanu starptautiskā mērogā.

Šogad IEC īpaša uzmanība tiks pievērsta Digitālās higiēnas jautājumiem, un dalībnieki kopā strādās, lai radītu risinājumus šajā kritiskajā jomā.

Lai gan E³UDRES² tīkls lielākoties darbojas tiešsaistē, IEC piedāvā unikālu iespēju satikties klātienē, stiprinot uzticību un veidojot ciešākas saiknes starp partneriem. Pasākuma dalībnieki varēs izbaudīt Vidzemes reģiona viesmīlību, iepazīt vietējo vidi un vienlaikus mācīties par sadarbību Eiropas mērogā.

Vidzemes Augstskola ir lepna uzņemt IEC un piedāvāt platformu šai nozīmīgajai starptautiskajai sadarbībai, kas veicina inovācijas un veido jaunas iespējas gan mūsu studentiem, gan sadarbības partneriem.

Vidzemes Augstskola dalās pieredzē par apritīgiem risinājumiem ēdināšanas sektorā

9. un 10. oktobrī Lahti (Somijā) ViA asociētā profesore un projekta “Change(K)Now!” vadītāja Aija van der Steina konferencē Smart Cities in Smart Regions 2024 dalījās pieredzē par apritīgu risinājumu izstrādi ēdināšanas sektorā, veicinot pāreju no vienreiz uz daudzkārt lietojamiem traukiem un iepakojumu. “Dalība konferencē bija ļoti vērtīga un ļāva apzināties, ka mēs ViA ar savu praktisko pieredzi un zināšanu bāzi aprites ekonomikas jautājumos esam ne tikai līdzvērtīgs diskusiju partneris Baltijas jūras reģionā, bet reizēm pat nelielu solīti priekšā,” tā  Aija van der Steina.

Pasākumu organizēja the LAB University of Applied Sciences and the City of Lahti) https://lab.fi/en/smart-cities-smart-regions-2024-conference )

Projekts “Change (K)now!” apvieno 23 partnerus no 8 Baltijas jūras reģiona valstīm ar mērķi  samazināt vienreizlietojamo pārtikas iepakojumu daudzumu pārtikas apgādes un ēdināšanas sistēmās, kā arī veicināt uzņēmumu un iedzīvotāju izpratni un domāšanas maiņu par pārtikas iepakojuma atkārtotu izmantošanu. Vairāk par projektu: interreg-baltic.eu/project/change-know) un https://va.lv/projekti/change-k-now.

 

ChangeKnow Horizontal Standard large

Jaunas iespējas izglītībai Latvijā: mikroapliecinājumi

Agnese Dāvidsone, Vidzemes Augstskolas rektore

Ierobežojumi darbaspēka pieejamībā liek uzņēmumiem domāt par veidiem, kā strādāt gudrāk, tajā skaitā ieguldot darbinieku prasmju un zināšanu attīstībā.  Ekonomikas ministrijas šogad izstrādātais informatīvais ziņojums par darba tirgus vidēja un ilgtermiņa prognozēm akcentē iespējas pilnveidot esošo pieaugušo izglītības piedāvājumu. Viens no šādiem formātiem nākotnē Latvijā būs mikrokvalifikāciju (angliski – microcredentials) vai mikroapliecinājumu sistēmas ieviešana koledžās un augstskolās. Šā raksta mērķis ir izskaidrot mikro apliecinājumu būtību un iezīmēt to lomu Latvijas izglītības sistēmā.

Kas ir mikroapliecinājumi?

Mikroapliecinājumi  ir neliela apjoma izglītības programmas, moduļi vai kursi, kas paredzēti specifisku zināšanu un prasmju apguvei noteiktā jomā. Pasaulē šādu mikroapliecinājumu izglītības iespēju ir diezgan daudz. Galvenā mikroapliecinājumu pazīme ir tā, ka šādi kursi nodrošina konkrētu mācīšanās rezultātu sasniegšanu neilgā mācīšanās pieredzē. Šādu kursu vai moduļu apguvei nepieciešamais laika patēriņš var svārstīties no dažā dienām līdz vairākām nedēļām vai dažiem mēnešiem.  Mācīšanās formas var būt dažādas, piemēram, klātienes vai attālinātos studiju moduļu veidā. Bieži šādi kursi pieejami tiešsaistē, ļaujot interesentiem mācīties neatkarīgi no vietas un laika ierobežojumiem. Mikroapliecinājumi neaizstāj pilnvērtīgas studijas, kas noslēdzas ar bakalaura, maģistra vai citu diplomu, bet ir labs iesākums minēto diplomu iegūšanai: mikroapliecinājumus augstskolas atzīst kā daļu no iepriekš iegūtās izglītības un pieredzes.

Priekšrocības un risinājumi

Mikroapliecinājumu sistēma nodrošina virkni priekšrocību. Pirmkārt, šīs programmas tiek veidotas ļoti elastīgas – cilvēki var tās apgūt, apvienojot ar darba pienākumu veikšanu un rūpēm par ģimeni. Otrkārt, to saturs ir ļoti fokusēts, ļaujot koncentrēties uz konkrētu prasmju vai zināšanu ieguvi, kas palīdzēs ātrāk atrast darbu vai paaugstināt kvalifikāciju un karjeras iespējas esošajā darba vietā. Turklāt mikroapliecinājumu programmas, kā liecina dažādu valstu pieredze, nereti ir pieejamāka izglītības forma nekā studēšana tradicionālā veidā - gan laika, gan finansiālā ziņā.

Mikroapliecinājumu iespējas Latvijā

Latvijā aizvien pieaug darba devēju pieprasījums pēc tāda augstākās izglītības piedāvājuma, kas spēj nodrošināt specifisku zināšanu un prasmju ieguvi īsā laikā. Tradicionālās studiju programmas, lai gan joprojām ir ļoti nozīmīgas, bieži vien nevar ātri pielāgoties mainīgajām prasībām. Mikroapliecinājumi būtu risinājums, kas palīdz aizpildīt šo trūkumu. To ieviešana arī veicinātu nepārtrauktas mācīšanās kultūru, kurā cilvēki nepārtraukti uzlabo savas prasmes atbilstoši darba tirgus prasībām.

Vidzemes Augstskola kā Eiropas Universitātes alianses E3UDRES2 (eudres.eu) partneraugstskola strādā pie vienota ietvara mikrokvalifikāciju piedāvājuma veidošanai minētajā aliansē. Šo pieredzi izmantosim, lai, atbilstoši Ministru kabinetā šajā gadā apstiprinātajam Izglītības un zinātnes ministrijas sagatavotajam informatīvajam ziņojumam, koordinētu mikroapliecinājumu izmēģinājuma projektu Latvijā.  Līdz ar to daudzviet Eiropā jau sekmīgi adaptētā izglītības forma tiks ieviesta arī Latvijā. Izmēģinājuma projekts tiks īstenots, iesaistoties lietišķo zinātņu augstskolām, valsts lietišķo zinātņu universitātēm, mākslu un kultūras universitātēm, valsts un valsts augstskolu dibinātām koledžām, kā arī citiem partneriem. Pirmajā izmēģinājuma projekta posmā tiks veikta pieredzes un tiesiskā regulējuma izpēte, otrajā – jau izmēģināti konkrēti kursi, balstīti darba vides vai nozares pieprasījumā, kuru rezultātā apmācāmie iegūs mikroapliecinājumus. Ļoti svarīga būs darba devēju iesaiste gan kursu satura izstrādē, gan sasniegto mācīšanās rezultātu novērtēšanā.

Izmēģinājuma projektam noteiktais termiņš ir līdz 2027.gadam. Šajā laikā jārisina arī virkne saistīti jautājumi. Viens no tiem ir kvalitātes un atpazīstamības jautājums. Latvijā ir plaša pieredze mūžizglītības un tālākizglītības piedāvājuma veidošanā un attīstībā, esošajā piedāvājuma klāstā mikroapliecinājumiem būs jāizveido savs zīmols, kas balstīts kvalitātē un piedāvājuma pieejamībā. Nozīmīgs aspekts tāpēc būs iegūto apliecinājumu atzīšana darba devēju vidū. Latvijā vēl tikai veidojas izpratne par šādas izglītības nozīmi, vēl nevaram teikt, ka šādas kvalifikācijas ir vienlīdz vērtīgas un uzticamas gan darba devēju, gan izglītojamo vidū. Vēl būtu svarīgi panākt, ka vienā izglītības iestādē iegūtos mikroapliecinājumus atzīst citas izglītības iestādes, piemēram, situācijās, kad apliecinājuma ieguvējs vēlēsies uzsākt studijas kādā formālās izglītības programmā. Protams, šie var būt arī ilgākā termiņā panākami mērķi. Bet ieguvumi ir skaidri – mikroapliecinājumu var nodrošināt cilvēkiem jaunas iespējas darba tirgū, veicināt nepārtrauktu profesionālo izaugsmi un mazināt darba roku trūkumu nozarēs.

Kopsavelkot, Latvijas izglītības sistēmai mikroapliecinājumi ir lieliska iespēja pilnveidoties, integrējot šādu izglītības piedāvājumu kā daļu no kopējās izglītības stratēģijas. Lai to izdarītu, ir nepieciešams ciešs dialogs starp izglītības iestādēm, darba devējiem un publisko pārvaldi. Veicinot šo dialogu un atbalstot mikroapliecinājumu attīstību, Latvija var nodrošināt modernu, elastīgu, darba tirgus prasībām atbilstošu izglītību.

Image
Image

Vidzemes Augstskola, Cēsu iela 4, Tērbatas iela 10, Valmiera, LV-4201, Latvija

Reģ. Nr. LV90001342592

KONTAKTI | REKVIZĪTI